Fit&Frisk

Fit&Frisk

Tips - sunt og raskt.

Mat-inspirasjonPosted by Kristine 19 Aug, 2014 15:45:36
Jeg er en aktiv jente som er mye på farta, og ikke alt for glad i å stå på kjøkkenet.

Derfor er det viktig for meg at jeg raskt og enkelt kan lage meg sunne, gode og mettende måltider, når jeg er sulten eller har dårlig tid.

Å kutte salat tar ofte tid, i tillegg til at det er mindre spennende. I stedet for å bruke tid på dette hver gang jeg skal ha salat til maten, så gjør jeg det heller 2-3 ganger ila. en uke.

Kutt opp 1-2 salathoder(isberg, rapid, crisp, etc.), og valgfritt med grønnsaker. Her har jeg brukt isbergsalat, agurk og purreløk.

Skvis over saften fra en sitron, og vend det rundt. Dette gjør at salaten holder seg bedre, og kan stå litt lengre.


Når du har en ferdig grunnsalat i kjøpeskapet har du alltid et godt utgangspunkt for et sunnere måltid, uten at det tar ekstra tid.

Passer perfekt til det meste, prøv den ved siden av en gryterett, til taco, på brødskiven, til omeletten, eller som et eget måltid med kokt egg og skinkebiter.

For mer inspirasjon, sjekk ut helse-arrangementet mitt her.

Hva er dine tips for raske og sunne måltider? :)





  • Comments(1)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Lise 19 Aug, 2014 15:49:55

Dette var smart og lett! Takk for tipset :)